Koenigsegg încă își dorește să depășească recordul de viteză stabilit de Bugatti

Autor: Ionuț Vîlciu 28 iul. 2022 Știri auto

Koenigsegg încă își dorește să depășească recordul de viteză stabilit de Bugatti. Christian von Koenigsegg vrea să ducă Jesko Absolut pe circuitul de testare Volkswagen.

În 2020, Koenigsegg dezvăluia modelul Jesko Absolut. Promisiunea constructorului suedez era aceea că mașina va fi capabilă să atingă viteza maximă de 490 de kilometri pe oră. Acestea fiind spuse, ei au mers mai departe, spunând că Jesko Absolut nu va mai avea un viitor rival, cel puțin din partea unui model al companiei. Astfel, cu acest model se vor opri încercările de a crea o mașină care să ajungă la o viteză de vârf mai mare. O abordare asemănătoare au avut și cei de la Bugatti cu Chiron Super Sport 300+. Bugatti a reușit să atingă cu acea variantă de Chiron viteza maximă de 490 de kilometri pe oră. Koenigsegg încă are o replică de dat, iar Christian von Koenigsegg este determinat să atingă acest scop impus.

Care sunt dorințele lui Christian von Koenigsegg?

Christian von Koenigsegg încă își dorește să ducă la bun sfârșit promisiunea făcută, cea care spune că Jesko Absolut va atinge peste 490 de kilometri pe oră. Într-un interviu oferit, el a spus că, în continuare, acest lucru are să se întâmple. Șeful companiei suedeze a spus că „ar fi păcat să nu arătăm de ce este în stare”. Cu toate acestea, este ușor de zis, dar există dificultăți în atingerea unor astfel de viteze.

„În același timp, sunt lucruri cu adevărat înfricoșătoare. Când am stabilit recordul dominant al unei mașini de producție omologate, în două direcții, la 446 km/h, în Nevada, pe un drum liber, este pur și simplu super periculos. Mi-ar plăcea să am o zonă închisă, poate ca Ehra-Lessien, care este foarte largă, pentru că poți reduce din risc, pentru că oricum e destul de înfricoșător oricum. Ne-am dori cu siguranță să îl experimentăm, doar din motive de siguranță. Verificarea locului, a drumului, având un șofer experimentat”, a declarat Christian von Koenigsegg.

Christian a spus câte ceva și despre unele mașini care duc aceste încercări la extreme, până în punctul în care sacrifică siguranța de dragul cifrelor. Mașini cărora le lipsesc airbag-urile și nu pot primi omologare pentru a circula pe drumurile publice.

„Dacă aduci asta în joc, poți aduce și acele „mașini-rachetă” folosite pe lacurile de sare – nu au nici airbag-uri, nici controlul emisiilor sau OBD. Și merg cu 1.600 de kilometri pe oră”, a mai adăugat el.

Sursa: TopGear via Motor1

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Koenigsegg


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide